سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه تفاوتی بین باربیکیو، گریل کردن و دودی کردن وجود دارد؟

چه تفاوتی بین باربیکیو، گریل کردن و دودی کردن وجود دارد؟

وقتی شروع به معاشرت با افرادی می کنید که آشپزی می کنند ، دیری نمی گذرد که کسی به این نکته اشاره می کند که کباب کردن و کباب کردن چیزهای یکسانی نیستند. این وضعیت زمانی رخ می دهد که افراد از نقاط مختلف کشور دور هم جمع شوند ، زیرا این اصطلاحات در مناطق مختلف معانی متفاوتی دارند.

وقتی چنین اتفاقی می افتد ، فقط یک زمان است که کسی سعی کند توضیح دهد که دودی کردن با کباب کردن متفاوت است. نکته بعدی که می دانید ، به جای آشپزی ، همه با هم بحث می کنند و همه شما گرسنه می شوید.

برای جلوگیری از این مشکل در آینده ، بیایید سه روش را بررسی کرده و رویه های اساسی آنها و همچنین برخی از ابزارهایی که برای هر روش مورد نیاز است بحث کنیم.

پیش از پرداختن به بحث یادآوری می کنیم که انواع باربیکیو آجری، باربیکیو آپارتمانی را می توانید از باربیکیو مهر خریداری کنید.

 

به طور خلاصه ، کباب کردن به معنی پختن روی آتش ، گرم و سریع است. کباب به معنی کم و کند است ، و دودی کردن به معنی پختن چیزی با دود (همچنین کم و آهسته) است.

دو مورد اخیر همچنین به طور خاص به پختن گوشت ، ماهی و طیور اشاره می کنند ، در حالی که کباب کردن می تواند شامل سبزیجات ، میوه ها و سایر غذاهایی باشد که ممکن است به آنها توجه نکرده باشید.

 

دودی کردن و کباب کردن اما در مورد گوشت است. این دمای پایین و زمان پخت طولانی است که به برش های بزرگ و سخت گوشت کمک می کند تا ذوب شوند و طعم کامل خود را بیان کنند.
 
البته وجه اشتراک هر سه روش این است که همه آنها در خارج انجام می شوند و شما می توانید از تجهیزات یکسان برای هر یک استفاده کنید.
 
البته این تجهیزات کوره شما است. فرقی نمی کند که از گاز استفاده می کنید یا زغال - می توانید با هر دو کباب کنید ، گریل کنید یا دودی کنید. اگر می خواهید دودی کردن را شروع کنید یا پروژه ای در مقیاس بزرگ انجام دهید ، می توانید یک کوره اختصاصی بخرید ، اما کوره شما کاملاً کار می کند.
 
گریل کردن چیست؟
گریل کردن همه چیز در مورد پخت سریع غذا روی آتش داغ (سوخت از زغال سنگ یا گاز) است. گرم و سریع در زمینه کباب کردن به معنی پخت در دمای 350 درجه فارنهایت یا بالاتر ، کمتر از یک ساعت است.
 
برای اقلامی مانند استیک و چیپس ، درجه حرارت باید به 450 تا 500 درجه فارنهایت برسد تا زمان پخت کوتاه امکان پذیر باشد. به یاد داشته باشید ، بهترین گوشت ها برای کباب کردن عبارتند از: پخت سریع آنها بهترین راه برای حفظ حساسیت و جلوگیری از پخت و خشک شدن بیش از حد است. بهترین زمان برای پختن یک تکه گوشت آبدار و خوش طعم برای مدت کوتاهی روی آتش داغ است.
در کباب کردن استیک ها ظرافت زیادی وجود ندارد ، اما در مورد ماهی ، سبزیجات یا طیور چنین نیست. برای غذاهای ظریف تر ، اغلب بهتر است برای دمای پایین عکسبرداری کنید ، و اینجاست که مهارت اضافی به وجود می آید: ایجاد آتش دو منطقه.
 
باربیکیو چیست؟
اگر کباب کردن در مورد پخت سریع تکه های کوچک گوشت است ، کباب جایی است که ما وارد تکه های بزرگ گوشت می شویم. ما در مورد شانه های گوشت خوک کامل ، گوشت گاو ، کباب دنده ، اسلب دنده ، حتی یک بوقلمون کامل صحبت می کنیم.
 
برای پخت این برش های بزرگ روی گریل ، درجه حرارت باید بسیار پایین باشد: بین 190 تا 300 فارنهایت ، اگرچه احتمالاً دستور العمل هایی را مشاهده خواهید کرد که درجه حرارت بین 225 تا 250 فارنهایت را توصیه می کنند. با دمای پایین ، پختن یک تکه بزرگ گوشت چند ساعت طول می کشد. ترفند بزرگ حفظ این دما برای مدت زمان پخت است.
 
در گریل گازی ، اساساً این است که دکمه را روی حرارت کم بچرخانید و آن را در آنجا بگذارید. با وجود کوره ذغال سنگ ، هر ساعت یا بیشتر باید زغال سنگ تازه اضافه کنید. یک کوره استاندارد دارای یک جفت در کوچک است که این کار را تسهیل می کند.
 
مجموعه ای از سبدهای زغالی نیز مفید است زیرا به نگه داشتن یک تشت آب در مرکز کوره کمک می کند. سبدها علاوه بر اینکه زغال ها را در کنار خود نگه می دارند ، به ایجاد فضای روی سطح کمک می کند. این به گرم شدن غیر مستقیم غذا کمک می کند و آهسته تر - این هدف است. از آنجا که کباب سنتی نیز کمی دود نیاز دارد ، باید تراشه های چوب (یا تکه ها) را در آن قرار دهید و در حین پخت نیز آنها را پر کنید.
 
دودی کردن چیست؟
دودی کردن مانند نسخه افراطی کباب کردن است: شما در واقع غذا را با دود ناشی از تکه های سوزان یا چیپس کیک ، مشکی ، سیب یا گیلاس می پزید ، که هر کدام طعم خاص خود را به گوشت می بخشند.
دودی کردن حتی در دمای پایین تری نسبت به کباب پخته می شود ، تا اطمینان حاصل شود که طعم دودی به گوشت و همچنین پختن آن در تمام طول می رساند. شما می خواهید کوره شما بین 125 تا 175 درجه فارنهایت برای دود کردن غذا باشد. گرم تر و قسمتهای بیرونی گوشت خیلی زود پخته می شوند و مانعی ایجاد می کنند که دود نمی تواند از آن عبور کند.

 

پخت در این دما به این معنی است که زمان پخت 24 ساعت غیر معمول نیست. از بین سه روش ، دودی کردن روشی است که بیشترین تخصص را می طلبد. اما اگر با کباب کردن ساده شروع کنید و به سراغ یک کباب پیچیده در مقیاس بزرگ بروید ، ممکن است در نهایت بخواهید دودی کردن را امتحان کنید.